Google Ads training voor Gevorderden

Een super praktische Google Ads training

Tijdens deze training ga je aan de slag met je eigen campagne. We bespreken steeds een gedeelte theorie waarmee je jouw Google Ads campagne kunt uitbreiden/optimaliseren. Daarna passen we het in de praktijk toe.

Inhoud Google Ads voor Gevorderden

Je Google Ads account optimaliseren

    • Kwaliteitsscore / Ad Rank
      • Theorie: je leert de basis van het veilingsmechanisme van Google kennen. Je begrijpt hierna waarom je bepaalde werkzaamheden wel of niet gaat uitvoeren.
    • Zoekwoorden optimaliseren
      • Theorie: hoe beïnvloeden zoekwoorden je campagnes? Je leert o.a. over het verschil tussen zoekwoorden en zoektermen en hoe je zoekwoorden kunt optimaliseren.
      • Praktijk: hoe kan je eigen campagne geoptimaliseerd worden op basis van zoekwoorden?
    • Advertenties optimaliseren
      • Theorie: we bespreken de invloed van advertenties op je CTR en kwaliteitsscore en waarom je altijd meerdere advertenties naast elkaar moet testen. Ook gaan we dieper in op advertentie extensies.
      • Praktijk: we gaan je advertenties bekijken en verbeteren waar nodig. Niet gebruikte advertentie-extensies voegen we toe.
    • Advertentieplanning
      • Theorie: wat is advertentieplanning en hoe kun je het gebruiken ter optimalisatie van je account?
      • Praktijk: we gaan aan de hand van een heatmap-analyse bekijken of een aanpassing op je advertentieplanning van toegevoegde waarde is.
  • Veilingsstatistieken
    • Theorie: wat kun je met gegevens zoals vertoningspercentage, overlappingspercentage en overtreffingspercentage?
    • Praktijk: op basis van de doelen die je nastreeft gaan we eventueel aanpassingen aanbrengen binnen je account.
  • Biedstrategieën
    • Theorie: wat is Doel-CPA, handmatige CPC, doel-ROAS, klikken maximaliseren en conversies maximaliseren?
    • Praktijk: we gaan op basis van je account en je doelstellingen bekijken of deze biedstrategieën je campagne kan verbeteren.

Je Google Ads account uitbreiden

  • Google Display netwerk
  • Google Shopping
  • Remarketing
    • Theorie: we gaan deze campagnetypen uitvoerig bespreken. Wat is het en hoe kun je ze succesvol inzetten voor jouw organisatie?
    • Praktijk: we bekijken welke campagnetypen het meest geschikt zijn om toe te passen voor jouw organisatie. We duiken zo diep mogelijk in de praktijk en lopen de verschillende instellingen en mogelijkheden binnen het account na.

Voor wie is deze training interessant?

Beheer je een Google Ads campagne, maar heb je het gevoel dat je niet het uiterste resultaat eruit haalt? Of heb je een campagne opgezet en vraag je je af: ‘hoe nu verder?’. Dan sluit deze training perfect bij je aan.

Praktische informatie:

  • Datum training: dinsdag 16 april 2019*
    • Aanvang: 9.00 uur
    • Einde: 16.00-16.30 uur
    • Inclusief lunch
  • Locatie: na ontvangst van alle aanmeldingen plan ik de training op een locatie die voor de cursisten het meest praktisch is.
  • Kosten groepstraining*: € 549,- p.p. (excl. btw)
    Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen is het maximum aantal deelnemers beperkt tot 6.
  • Kosten privé training*: € 749,- (excl. btw)

*Liever een andere datum voor je privé- groeps- of incompany training? Geen probleem! Neem contact op, dan bespreken wij de mogelijkheden.

Aanmelden voor deze training:

    Over de Google Ads voor Gevorderden trainer: Dirk Julicher

    10 Jaar geleden bevond ik mij in dezelfde situatie als jij nu. Ik was geïnteresseerd in online marketing en had een klein beetje ervaring opgedaan met Google Ads (toen nog Google AdWords). Wat ben ik blij dat ik toen de kans heb gekregen om Google Ads te leren van een échte specialist!

    Mijn kennis wil ik nu met jou delen!

    Mijn ervaring met Google Ads heb ik de afgelopen 10 jaar binnen het bedrijfsleven en als freelance online marketeer opgedaan. Ik kan daardoor in iedere situatie terugvallen op mijn eigen praktijk ervaringen. Ik heb ervaring met campagnes:

    • Nationaal en internationaal
    • Zoeken, display, remarketing en shopping
    • Websites en webshops
    • Leadgeneratie en sales

    Deze ervaring heb ik opgedaan bij bedrijven zoals:

    • Verstappenshop.nl (de officiële webshop van Max Verstappen)
    • Laudius.nl (een internationale thuisstudie aanbieder)
    • Euroforum
    • Schulinck

    Daarnaast werk ik als freelancer voor tientallen organisaties.

    Aanmelden voor deze training:

      Praktische informatie:

      • Datum training: dinsdag 16 april 2019*
        • Aanvang: 9.00 uur
        • Einde: 16.00-16.30 uur
        • Inclusief lunch
      • Locatie: na ontvangst van alle aanmeldingen plan ik de training op een locatie die voor de cursisten het meest praktisch is.
      • Kosten groepstraining*: € 549,- p.p. (excl. btw)
        Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen is het maximum aantal deelnemers beperkt tot 6.
      • Kosten privé training*: € 749,- (excl. btw)

      *Liever een andere datum voor je privé- groeps- of incompany training? Geen probleem! Neem contact op, dan bespreken wij de mogelijkheden.

      Vragen? Neem contact op: