Google Ads campagnes

Adverteren met Google Ads? Besteed je campagnes uit aan een SEA specialist.

Steeds opnieuw kom ik in contact met ondernemers en marketeers die op zoek zijn naar een SEA specialist. De reden dat jij op deze pagina terecht bent gekomen staat waarschijnlijk ook in onderstaande opsomming vermeld:

 

“Ik ben op zoek naar een SEA specialist die een Google Ads campagne voor mijn bedrijf kan opzetten”

 

“Ik heb een bestaande Google Ads campagne lopen, maar heb het gevoel dat het resultaat beter kan”

 

“Ik besteed mijn Google Ads campagne uit, maar heb mijn twijfels over de huidige samenwerking met een bureau”

 

“Ik heb het gevoel dat ik geen grip heb op mijn dure Google Ads investeringen en vraag mij af of het wel rendabel is”

 

 

Herkenbaar? Dan heb ik goed nieuws!

  • Ik ga je helpen aan een succesvolle Google Ads campagne d.m.v. mijn 5-stappenplan.
  • Daarnaast zorg ik door transparantie en to-the-point rapportages voor een eerlijke en prettige samenwerking.
  • Google Search, Shopping, Display én Remarketing

Laten we kennis maken.

Ik kom graag in contact zodat we jouw situatie kunnen bespreken. Ik ben telefonisch bereikbaar op het nummer: 0614278081.

Dirk_Julicher_445_tiny

5 stappen naar succes met Google Ads

Een nieuwe Google Ads campagne opzetten, of een bestaand account overnemen? Ik hanteer voor tientallen organisaties onderstaand 5-stappenplan:

1. (Financiële) doelen

Wat is het (financiële) doel dat we nastreven met Google Ads?

2. Campagnetypen

Op basis van je doelen kiezen we de bijbehorende campagnetypen. Gaan we met Search, Shopping, Display, Remarketing of een combinatie ervan aan de slag?

3. Opzet campagnes

In deze fase ga ik de daadwerkelijke campagnes opzetten volgens de professionele standaarden die je van een SEA specialist mag verwachten.

4. Analyse campagnes

Hoe scoren de campagnes in verhouding tot de gestelde doelen? Kunnen we uitbreiden of moeten we verkleinen?

5. Optimalisatie campagnes

Op basis van onze analyse uit stap 4 ga ik aan de slag met optimalisatie werkzaamheden.

Een overzicht van enkele bedrijven die zich (hebben) laten ondersteunen door IMAllround:

Wie is Dirk Julicher?

Ruim 10 jaar geleden ben ik mijn carrière als Google Ads specialist gestart. Ik was geïnteresseerd in online marketing, met name in de mogelijkheden van Google Ads. Wat ben ik blij dat ik toen de kans heb gekregen om het vak te leren van een échte specialist!

 

De kennis die ik heb opgedaan wil ik nu voor jou inzetten!

 

Mijn ervaringen heb ik binnen het bedrijfsleven en als freelance Google Ads specialist opgedaan. Ik kan daardoor in iedere situatie terugvallen op mijn eigen praktijk ervaringen.

 

Ik heb ervaring met campagnes:

  • Nationaal en internationaal
  • Zoeken, display, remarketing en shopping
  • Websites en webshops
  • Leadgeneratie en sales

Deze ervaring heb ik opgedaan bij bedrijven zoals:

  • Verstappenshop.nl (de officiële webshop van Max Verstappen)
  • NRC Live
  • Laudius.nl (een internationale thuisstudie aanbieder)
  • Parts4.de
  • Euroforum
  • Schulinck

Daarnaast werk ik als freelancer voor tientallen organisaties.

Google Ads certificaat

Hét voordeel van samenwerken met een freelance Google Ads specialist?
Altijd direct 1-op-1 contact met een betrokken beheerder van jouw account.

De 5 stappen naar succes met Google Ads in beeld

Stap 1: (Financiële) doelen

Om mijn werk goed uit te voeren heb ik informatie nodig:

  • Wie ben je?
  • Van welke organisatie?
  • Wat is het verdienmodel?
  • Wat wil je bereiken d.m.v. Google Ads?
  • Etc.

Zonder deze informatie komen wij nooit op één lijn m.b.t. het resultaat van mijn werkzaamheden. Door onze doelen samen te bepalen creëren we een meetlat waarlangs we de resultaten kunnen leggen.

 

Het stelt ons ook in staat om ervoor te zorgen dat we de juiste gegevens meten die nodig zijn om het succes van een campagne te bepalen.

Stap 2: Campagnetypen

Op basis van onze doelen zijn bepaalde campagnetypen wél of juist niet interessant. Ik adviseer je in welke volgorde we Search, Shopping, Display, Remarketing of een combinatie ervan inzetten.

 

Bij overname van een Google Ads account zie ik regelmatig dat campagnetypen ingezet worden die niet overeenkomen met de doelstellingen. Een ‘quick win’ voor elke organisatie waar dit speelt.

Stap 3: Opzet campagnes

In deze fase ga ik aan de slag met de Google Ads campagnes. Deze campagnes zijn er altijd op gericht om:

  • Uitsluitend relevant verkeer naar je website te sturen
  • Zoveel mogelijk conversies te genereren binnen de gestelde budgetten

Stap 4: Analyseren campagnes

Onze doelen zijn bekend en we hebben een meetlat gecreëerd door de juiste meetgegevens in te stellen. Dit zorgt ervoor dat we het succes van onze campagnes in beeld kunnen brengen.

  • Waar schiet de campagne te kort en moeten we bijsturen?
  • Waar zit het succes en kunnen we uitbreiden?

Stap 5: Optimalisatie campagnes

In deze stap ga ik concreet aan de slag met de informatie uit onze analyses van stap 4. Alle werkzaamheden zijn erop gericht om onze doelstellingen uit stap 1 te behalen.

Ben je op zoek naar een ervaren SEA specialist?
Neem dan contact op, want kansen op het gebied van Google Ads zijn er altijd!

Enkele reacties van deelnemers aan verschillende Google Ads trainingen: